Saturday 13 September 2014

Monkey Beach, Taman Negara Pulau Pinang

Assalamualaikum & hye!
lama gila tak ketuk keyboard 
*bajet busy* bhehehehe..

memandangkan hari rabu lepas baru je daftar degree
makanya HEP kitaorang adalah plan nak buat xtvt outdoor atau riadah 
untuk student degree yang baru masuk...
kiranya xtvt nie macam ala-ala orentasi untuk pelajar baru a.k.a pelajar degree
yang baru masuk mendaftarla..

tujuan program nie adalah untuk mengeratkan silaturahim antara kami
yelah, yang mana dulu tak berapa nak kenal
kita makin kenal antara satu sama lain, yang baru kenal kita saling kenal mengenalilah
*aku tak tau ayat aku betul ke tak..pepandailah korang paham :p *
pekehei panjang benor mukadimah aku nie.
ok sambung citer!

so, esoknya (khamis) kami (seramai 13 orang termasuk En.Hafiz, HEP kami) pun ready untuk 
ber-jungle trekking dekat Monkey Beach, Taman Negara Pulau Pinang.
waktu mula-mula samapai macam biasalah kena daftar, amik permit dan sebagainya.
lepas tue sempatla buat xtvt panaskan badan dan ada bacaan doa sebelum memulakan xtvt..

malas dah nak type panjang-panjang..aku letak gambar korang tengok jelah eh? 




niela track kitaorang otw nak ke Monkey Beach..
nie kira ok juga lah...ada yang agak susah sikit


best kan view nie?
tengah-tengah mengah meredah hutan nie tetiba dapat view macam nie
agak bestlah..

tak lama lepas tue kitaorang benti kejap
jangan tanya kat mana aku tak tau..haha


niela area kitaorang benti jap tue 


sambil-sambil tue sembang kejap dengan HEP kami
borak pasal akademik, kerjaya & macam-macam lagi..
tak leh borak lama-lama yer..perjalanan haruslah diteruskan :)


detik-detik bila dah nak sampai Monkey Beach *yaaay*
aku tak sempat snap banyak gamba dalam hutan sebab macam penat
dan rasa macam nak cepat sampai je
al maklumla bukan selalu duk berjungle trekking nie
kira aku bajet nak cepat sampai jela walaupun aku yang banyak
 benti je dalam hutan tue..ngeh..ngeh..ngeh

bila dah sampai sana (dekat pukul 1 lebih, kalau tak silap akulah)
kitaorang pun makan tengah hari sambil tue usha-usha pemandangan keliling tempat tue
sementara tunggu bot yang datang pukul 3 petang nanti

sempat ber-selfie & snap dua tiga keping gamba *ok tipu..banyak keping actually..hahha*


ehh kejap nak menyelit
nie kawan baru aku
yang belah kanan tue Kathy dan belah kiri tue Diana(panggil je D)
ada lagi sorang...namanya Safwan..tapi takde lak gambanya *sila redhalah ye kawan*

tepat pukul 3 bot kitaorang pun sampai
jadinya kami dah bole lambai-lambai dekat Monkey Beach nie


yaay! nak balik dah :)

alhamdulillah semuanya berjalan lancar sewaktu program berlangsung.
walaupun penat tapi kami enjoy!heeeeeee


p/s: belanja satu gamba kami sekelas

Jumaat, 12 September 2014












3 comments:

  1. wahhh, bestnye orientasi korang g taman negara. kitorang wt kt kampus jer

    ReplyDelete
  2. weyyy suma xtvt aku tingin wat hg dh wat..jeles tahap gaban weyh!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...