Wednesday 4 June 2014

Aku & Handphone

Assalamualaikum & hye!
hari nie kerajinan nk bercerita pasal jenis2 handphone yg penah aku guna
dari dlu smpaila sekarang..
actually handphone ataupun telefon bimbit nie 
salah satu drpd benda paling penting dlm hidup aku..

iyela..kalau xde hndphone cmne la nk call org, 
nk sms, nk mms sumer tue..
tambahan pulak skarang nie dh de mcm2 apps (kalau korang pkai phone yg canggih manggih nie lar kan)
whatsapp la, line la, bee talk, instagrams, twitter,tango,viber n mcm2 lagi
xlarat aku nk senaraikan kat sini
xlupa gak mcm2 jenis games yg korang ley dload utk isi masa lapang

cter panjang2 xguna..
jom nk cter psl jenis2 hndphone yg aku penah guna..

Nokia 2300

Nie handphone pertama sekali yg aku pernah guna.
Aku beli phone nie time aku form 1.
Bertahan sampaila aku form 5 (setia sungguh!)                     
yelah...time skola nie manala nk merasa pkai phone hebat2
yg nie jela mmpu..
Lepas je abis SPM aku cuma guna phone nie xsmpai 4 bln pown sbb tgh gigih kumpul duit nk beli phone baru.
  
Sony Ericsson W380i
Nie handphone kedua aku lps Nokia 2300
Masa nk beli phone nie, kira gigihla kumpul duit
aku siap keja part time kot semata2 nk tukar handphone baru
zaman nie org sumer gila nk pkai phone flip
sbb bajet duk tgk cter korea nun..
dgn aku skali terpengaruh
phone yg kedua nie hanya dpt bertahan 
selama setahun je sebelum hndphone nie
patah 2...ngeeee



Sony Ericsson K800i
lps je phone Sony Ericsson W380i aku tue patah 2
aku beli pula phone nie sebagai pengganti
phone yg patah tue
aku guna phone nie lebih kurang 2 tahun je
pastue dia pown start buat prangai..
bila dia pown dh start buat prangai makanya aku
pown terpaksala gntikan phone dgn phone yg bru






Nokia C3
memandangkan phone aku sebelum 
nie dh smpai hayat makanya tukala phone baru lg 
kali nie terkenan plak kat phone C3 nie
sbb bntuk dia ala2 Nokia E72
almaklumla..nk pakai yg E72 xmmpu..
C3 pown C3 la
Phone nie aku pkai dkt 2 thun lbh
pastue dh start rasa boring dgn C3 nie
tp C3 nie tahan lama tau...
smpai skrang aku masih 
simpan n still bole guna..









Nokia E50
bila dh start boring guna phone C3 tue
aku try plak guna phone nie
actually nie phone ayah aku
tp aku g wat muka seposen n minta
phone nie kat ayah aku..
muslihat berjaya n ayah dgn rela hati 
kasi aku guna phone nie
tp malangnya jodoh kami xlama
phone nie jatuh dlm lubang jamban kat
RnR Sungai Buloh :(
sadis sungguh aku rasa time nie
nasib ayah aku xbising
dia cuma gelak je



Samsung Galaxy S3
Balik je Penang trus aku ajk ayah aku
g cri handphone bru..
actually mmg aku ada niat tuka handphone dh
cuma aku rasa bkn keperluan lg
yelah gigih aku keja part time
kumpul duit sbb ingt nk shopping
 barang keperluan aku yg lg penting
last2 kena beli handphone bru...
sobbsss...sobsssss
lg sadis time aku beli phone
 nie rege dia dkt2 RM 2K
yela time nie phone nie bru je la
 release kat market
sekali lps seminggu aku beli
Samsung release plak S3 wrna merah n 
rege handphone nie trun sbyk RM 300
agk panas hati kat sini
tp nk wat cmnekan..dh beli
jdik guna jela
Alhamdulillah..dh guna handphone  nie dkt 2thn
cuma kekdg je dia dh tnjuk tanda2 minta kena tuka..
tp xpela bkn keperluan pown lg..
so selgi bole guna kita guna dlu ye..

So tue jela antara jenis2 handphone yg penah aku guna..
tak taula kan masa2 akan dtg nk guna yg mana pulak...
sapa ckp handphone tue xpenting?
sila jwb! ngeeeeee
tata!


1 comment:

  1. msti la penting..phone kn pnghubung antata kta......

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...