Tuesday 12 February 2013

Perlis

Memandangkan ayh, aku n adk aku tgh cuti CNY..
jdik ayh ajk kitaorg g jln2 ke Perlis..
kebetulan jugak ayh aku dpt jemputan knduri di Perlis..
so ayh aku decide utk stay semlm kat sana..

mcm biasa..kalau ngn ayh aku nie slalunya unplanned holiday..
agk kelam kelibut kemas brg n mencri hotel..
tp alhamdulillah semuanya berjln lncr..

jom lyn gmbar yg ade

~otw ke perlis~

~Perlis Indera Kayangan~

~ma n da kat jeti kuala perlis~


kitaorg smpai kat perlis tue pown da lewat...
so xde apa sgt yg smpat usha..
smpt jejak area jeti kuala perlis je..

esknya..
memulakan xtvt memenuhi jemputan kenduri di simpang empat,perlis..

~nasi kukus~

seriously org perlis mmg super friendly..
besar hati diaorg smbut family kitaorg dtg kenduri diaorg..
terharu..sobss :')
kenduri kampung yg super awesome..
kat png dh jarang jumpa kenduri yg mcm kat perlis nie..
diaorg masih amalkan gotong royong n sebagainya..
tabik kat diaorg..

lps je abis kenduri..
singgah petronas n salin baju..xkan lah nk jln2 ngn bju kurung
ianya akn membataskan pergerakan..

lps je settle sumer..kitaorg grak ke area Sg. Batu Pahat(aku ingt batu pahat kat johor je..xsangka sinie powwn de batu pahat..kesian aku bru tau..haha)
sbb nk g ladang anggur...


akhirnya smpai gak kat 


tp...tutup da...ladang anggur nie
tutup setiap ary isnin..so xde rezki lar..
xpelah..next time dtg lg..
jdik..kitaorg meneruskan perjlnan ke


~rimba herba perlis~

jln2 tgk ada apa kat rimba nie..
kalau sapa nk info sal pokok2 n pokok apa sesuai buat ubt
bolehlah dtg ke rimba herba ni..

lps je jejln dlm rimba herba nie..
korang akan dpt teh herba free..

~teh misai kucing~

abis je jejln kat rimba nie..
kitaorg singgah jap kat
Tasik Melati



lepak jap kat sinie..pastue gerak blik png..


kalau sapa2 nk g sana..byk je homestay utk korang stay..
paling best pasal perlis..
negeri dia sentiasa berangin..
xyah sibuk2 nk mengipas ke apa ke..
ade je angin yg dtg..hehe

nnti2 aku bebel lg :)

2 comments:

  1. best nya jalan2 cuti2 ni. saya duduk rumah je. sobs... :/ i got no idea nak pergi mana. sobs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie pun sbb unplanned holiday namee :)
      Awk try search mana2 tmpt best... kdg2 ade je tmpt best2 tp tersorok...heeeee

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...