Saturday 15 December 2012

Konsert Kembara Orkestra Tradisional Malaysia

Khamis bru nie, auntie aku (mak sedara) msg tnya nk g tgk konsert tradisional  ke x..
sbb dia ade tiket free..aku pown memandangkan xde pe nk buat..
aku pown on jelah nk g tgk konsert nie..
lps tu aku pown msg2 ngn dia tnya details sal konsert nie suma..

konsert nie diadakan di Dewan Tunku Syed Putra, USM

n dibawakan khas dr crew2 Istana Budaya (IB)...

aku pown ajk mira g tgk konsert nie semlm..
dh settle sumer tue..aku pown g ler amik minah nie..
bajet nk date skalilah..

semangatlah kita org nk g konsert..tp nk wat cmne..
kami kehujanan time dh nk smpai...
nyesal sikit sbb xbw keter..

tp xpe..ianya xmematahkan lngsung smangat kami nk g tgk konsert tue...
smpai je sana..jmpa auntie aku..amik tiket suma
 time nk cri tmpt duduk tue.bru kitaorg tau
yg tmpt kitaorg ialah VIP seat..
gila best kot...







konsert nie bermula pada pukul 9 mlm n berakhir dlm pukul 11 lebey mcmtu..
memula aku ingt mesti boring punya konsert nie..
yelah nama pown tradisional ma..
tetapi jangkaan aku meleset sama sekali..




~tarian irish n sita~

~solo seruling~

~stacy~

~boria a.k.a penutup~


ade solo seruling, sita, gitar org sabah or sarawak (aku xsure sgt..hehe)..
medley lgu p.ramlee, MJ, teratai n mcm2 lg..
yg pling best sbb diaorg guna alat2 tradisional..
sebenarnya ade byk lg pic..tp aku mls dh nk buh..hehe :)


 performance dia..mmg SUPERB kot!
xrugi kitaorg dtg..kena hujan..mmg xsia2..
tmbah2 pula nie first time aku tgk konsert mcm nie..
so aku xtaulah yg korang dpt tgk kat IB  punya mcm mana kan..
mestilah lg best..
konsert nie pown walaupun crew IB yg dtg kat USM tp still best ( bg aku :] )

abis je konsert..jmpa auntie aku n kami berckp sepatah 2 kata..

aku ngn mira pown minta diri...
kitaorg super lapar n super sejuk (tahap beku gamaknya...choii sgt)

kami meneruskan misi serbu nasi kandar deen.

memlm buta cmnie mmg terangkatlah wei..



settle mkn sumer..aku antar m.cik tue blik rumah..
n aku pown bliklah ke rumah aku juga..
smpai umh dh dkt 1 lebey..
nsiblah mak aku xbising..hehe..
nnti2 aku bebel lg... :)

p/s: thx auntie fara :)



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...